La Diada dels agents de Circulació posa en valor la professió i fa una crida als joves a sumar-s’hi

La Massana ha estat l’escenari de la 18a Diada dels Agents de Circulació, que ha donat el tret de sortida amb la tradicional Missa i l’acte d’honor a la bandera, a càrrec d’una representació d’agents de les diferents parròquies.

L’acte institucional, al teatre de les Fontetes, ha començat amb un emotiu vídeo sobre la tasca dels agents de circulació, que “ens ha connectat amb l’essència del que significa ser agent de circulació: una professió amb uns valors molt alts, com són la responsabilitat, el compromís i la vocació de servei, però també una professió amb ànima”, ha assegurat el cònsol menor de la Massana, Roger Fité, que ha volgut posar en valor el treball constant dels diferents cossos per garantir la seguretat, la convivència i l’ordre a les diferents parròquies. La ministra de Justícia i Interior, Ester Molné ha remarcat que “els agents de circulació són un cos especial, tal i com es va establir en la darrera modificació de la llei dels agents de circulació comunals, del que destacaria especialment dos aspectes: la vocació de servei públic i la proximitat amb el ciutadà”.

El president de la Comissió Interparroquial i cònsol menor d’Encamp, Xavier Fernàndez, ha fet una crida per incrementar el nombre de candidats i candidates que es presenten a les places d’agent. “En els darrers anys hem treballat fermament per millorar la professió. Per això vull aprofitar aquest espai per dirigir-me als potencials agents de circulació, joves que avui encara no sabeu que amb el vostre talent, coneixement i aptituds seran més que benvinguts al cos i que us espera un futur professional ple d’oportunitats”. Fernàndez ha reivindicat el paper dels agents, així com la col·laboració entre comuns i institucions nacionals i internacionals i ha afegit que “m’agradaria despertar entre els joves andorrans el neguit de voler formar part en un futur proper de les noves promocions d’agents. Cada plaça vacant és una oportunitat perduda per seguir construint un país més segur, més ordenat i més cívic.

El Cap dels Agents de Circulació de la Massana, Àlex Bruno, ha pronunciat unes emotives paraules de reconeixement a la tasca dels seus companys i companyes i ha tingut un record especial “pels companys que ja no són amb nosaltres, Carles Reyes, Damià Pineño i Lluís Reñé. “Que la seva memòria ens inspiri a seguir endavant amb la mateixa passió i compromís que ells van demostrar”, ha expressat Bruno.

L’acte s’ha tancat amb l’entrega de medalles als dos agents que porten 15 anys de servei, als sis que ja en porten 20 i a una agent que enguany compleix els 25 anys de servei.  A més, també s’ha fet l’entrega de diplomes als set nous agents que han superat el curs de capacitació, amb la presència dels tres formadors.

 

16/5/2025