La millor cuina d'hivern, als restaurants de la Massana

Una quinzena de restaurants participen a la 17a edició de les Jornades de Cuina d’hivern de la Massana Fogons, el segell gastronòmic sota el qual es realitzen diverses accions per promocionar la gastronomia local. “Aquestes jornades estan plenament consolidades i situen la Massana com un referent gastronòmic”, assegura la consellera de Dinamització, Bet Rossell, que remarca l’evolució constant d’aquest cicle. “En aquests moments estem oferint un producte que combina la tradició amb ingredients locals, de qualitat i de temporada, seguint els criteris que vam establir fa dos anys amb l’estratègia de la Massana, epicentre de la gastronomia sostenible”, explica Rossell.

Els restauradors han preparat plats típics dels mesos d’hivern, sempre amb la seva dosi de creativitat, que permet gaudir de la cuina de muntanya amb tocs innovadors. A les cartes dels diferents establiments s’hi poden trobar plats tan suggeridors com “carxofes amb ou, foie gras i encenalls de pernil”, “coca andorrana de verdures de temporada i magret d’anec fumat (d’elaboració pròpia”, o “lingot de xai a baixa temperatura amb salsa i mel i mercal, amb albergínia i escalivada de poma”.

Entre l’oferta del cicle gastronòmic s’hi pot trobar des d’un menú complet, a plats únics o tapes acompanyades de degustació de vins. A més, també hi ha tres establiments que ofereixen un menú de calçots, que s’allargarà fins al mes d’abril.

Els participants són: Borda de l’Avi, Toc-Restaurant&Cocktail Bar, Restaurant Louis XV - Hotel Princesa Parc, Molí dels Fanals, Émo-NH Collection Andorra Palomé, Hostal Palanques, Borda Xica, Restaurant Carroi – ABBA Xalet Suites, Jou la Borda, Vine (vins i platets), Tapeo de Dario, la Minjadora del Sinquede, Pizzeria restaurant Angelo, la Huella Vegana i Donpi. Pel que fa al menús calçots, els participants són l’Hort de Casa, Cal Silvino i la Torrada.

31/1/2025