El Prat Gran de la Massana ja s’està preparant per rebre la Serenalla Market, l’esdeveniment multidisciplinar de l’estiu al país, que combina diversió, cultura, gastronomia i sostenibilitat, a més de les compres de productes artesanals. En total hi haurà una seixantena d’operadors, entre estands i foodtrucks.
L’acte inaugural serà dijous, 17 de juliol, a les 17 h, amb el recorregut de les autoritats per tot l’espai del recinte, que enguany s’expandeix per incorporar més zones de convivència i pícnic, amb la intenció de millorar el servei a la gran quantitat de visitants que hi venen a passar llargues estones. La part creativa tindrà un pes destacat en aquesta jornada inaugural, amb la creació d’un mural en directe i un taller de transformació de materials reciclats en una garlanda plena de llum, que decorarà i il·luminarà la Serenalla durant els quatre dies de l’esdeveniment. La vetllada es tancarà amb un concert de Flamenco&Jazz Trio, amb Manuel Alonso (guitarra flamenca), Pedro Bastos (guitarra brasilera) i Juan Carlos Buchan (contrabaix) i amb una sessó de curtmetratge seleccionats del festival Ull Nu.
Per la part de benestar, cada dia hi haurà una sessió de ioga, la de dijous de l’estil hatha ioga, una classe suau i accessible per a tothom. Els assistents també podran provar el vinyasa flow, el yin yang la meditació, el taller d’equilibri de xacres o la sessió de dansa viva. Per participar a les sessions cal fer reserva prèvia.
Un dels trets diferencials de la Serenalla és l’Àgora, un espai per aprendre, reflexionar i compartir coneixements. A banda de l’Àgora sostenible de la primera jornada, al voltant del reciclatge, també es tractaran temes tan importants com el creixement sostenible, la cultura, la salut i el benestar. La última jornada es dedicarà al Club de lectura, amb autors del país, com Eva Arasa, Nil Forcada, Frank Garcia i Noemí Rodríguez, a més de l’actuació de Tuc de Neu, amb el guitarrista Diego Galdón i la cantant Francesca Guardiola.
Justament, la música en viu té un pes destacat a la Serenalla. A banda dels artistes ja citats, també passarà per l’escenari del market Patxi Leiva. A més, la nit de dissabte es tancarà amb la festa Studi 54, amb dj Lisa Rose, mentre que la festa final, diumenge, serà amb dj Hector+, que portarà una sessió plena d’energia, combinant funky, disco, electro house i techno. També hi haurà una sessió de house-afro-house, diumenge al migdia, amb dj Toni Maloni.
El programa de la Serenalla és molt ampli i inclou des d’una sortida social amb bicicleta, amb Andona Club, una demostració amb el mestre paeller Abundi Monterde o el podcast en directe de Fvck&lloc.
La Serenalla compta amb la participació d’Andorra Turisme i el patrocini de Morabanc i FEDA. A més, col·laboren a l’esdeveniment Ecotècnic, Casa Bergé, Grupo Rull, Catamarans Barcelona, Kia, Gavsa, Souto Construccions i B&C Serveis.
15/7/2025