Circuit de curta distància Sispony

Recorregut amb tres parts molt diferenciades: un primer sector de pujada progressiva per sender, fins al pic d’Enclar; un tram intermedi d’aresta amb algun tram tècnic en el qual, sense perill, ens haurem d’ajudar de les mans; i un tercer sector de ràpida baixada que ens retornarà al punt de sortida.

Iniciem la ruta a Sispony, davant de l’església de Sant Joan, i recorrem els primers 500 m pels carrers del poble, empedrats, fins a trobar les senyalitzacions del GRP, a on girarem a la dreta i començarem a pujar per sender, sempre molt progressiu, fins a deixar enrere les bordes dels Fenerols i més endavant el refugi dels Cortals de Sispony (obert amb reserva telefònica). Poc després del refugi, travessarem el torrent i girarem a la dreta, primer per pista i posteriorment per sender, que ja en forta pujada ens portarà fins a la collada de Muntaner.

La collada és fronterera amb Catalunya; just a l'indicador vertical de direcció, girarem a l’esquerra per iniciar la pujada al pic d’Enclar. Inicialment seguirem el GRP, però quan deixem enrere el bosc girarem a la dreta per pujar directament al punt geodèsic. Amb unes bones vistes des del cim, girarem a l’esquerra i al fons ja veurem les antenes del pic de Carroi. Per arribar-hi, recorrerem un tram de carena i seguirem també uns punts grocs i unes fites que ens indicaran el camí correcte en els trams a on ens ajudarem de les mans. No trobarem passos molt aeris i la roca ens donarà molta seguretat.

Quan arribem al pic de Carroi, deixarem les antenes enrere i iniciarem ràpidament el descens, per la pista d’accés, que ens farà fer un bon treball de cames pel fort pendent. Anirem perdent alçada ràpidament, poc després de travessar de nou el torrent, i accedirem a la pista asfaltada que dona accés a les bordes per recórrer-hi el darrer quilòmetre i arribar ràpidament al punt inicial.

AIGUA: Sispony / Durant el recorregut solament trobarem aigua per refrescar-nos al torrent de Muntaner.