Circuit mitja distància Clot del Cavall

Iniciem la ruta a Arinsal, davant del Centre d’interpretació del Comapedrosa. Els primers metres seran en baixada, sempre seguint el GR, que acte seguit, ens farà pujar per asfalt fins a trobar l’inici del sender que sense pèrdua, i en una pujada forta, ens portarà a coronar el Coll de Cases, des d’on gaudirem d’unes fantàstiques vistes. Iniciarem un descens ràpid fins a Arans, on després d’un tram curt d’asfalt, i de travessar la carretera amb precaució, girarem a l’esquerra per seguir fins a Llorts per la Ruta del Ferro. Arribarem a Llorts, creuant amb precaució la carretera, i per carrer empedrat, de nou seguint el GR, iniciarem l’ascens per bosc fins poc abans del refugi d’Angonella, on se’ns obrirà una espectacular panoràmica dels cims que l’envolten, i arribarem al primer dels Estanys de l’Angonella.

Sense deixar el GR en cap moment, ens anirem enfilant a l’esquerra de l’estany, flanquejant el Pic de la Burna, amb la vista del coll davant nostre, on arribarem després d’una darrera pala més forta. Arribats al Coll de la Burna, girarem a l’esquerra i tot carenant arribarem al Pic del Clot del Cavall (2.588 m) i al coll amb el mateix nom. Girarem a la dreta i iniciarem un descens ràpid fins a les Bordes dels Prats Nous, on tornarem a girar a la dreta per seguir el GR fins al refugi del Pla de l’Estany, tot travessant el Collet de Font Podrida. Després, veurem el refugi, però sense arribar-hi, girarem a l’esquerra per iniciar el darrer tram en baixada fins a Arinsal, on arribarem en baixada per asfalt després de travessar el túnel d’accés.

Pràcticament la totalitat del recorregut segueix GR per camins molt ben fresats i evidents.

AIGUA: Arinsal, Arans, Llorts, Font del Moixo, diferents torrents on remullar-se

Descarrega’t Alpify, l’app de seguretat que permet, que en cas d’emergència, l’usuari enviï la seva ubicació exacta als equips de rescat.